Софтуер за сервиз

Софтуер за сервиз

 

Съществуват най-различни специализирани софтуерни продукти, които са предназначени да обслужват бизнеси, свързани със сервизни дейности. Тук специално ще обърнем внимание на софтуерните решения, които управляват процесите по организацията на работата и водене на отчетността в даден сервизен център. ФОРНЕКСТ ЕООД от години разработва и внедрява точно такъв тип софтуерни продукти за обслужване на сервизна дейност. Тъй като в сервизната дейност не може всичко да се обобщи и да се сведе до една и съща специфика, ще разделим сервизната дейност на няколко по-специфични и най-често срещани типа, а именно:

 

  • Класическа сервизна дейност за черна и бяла техника – GVServicePRO;
  • Автосервизна дейност - GVCarService;
  • Автобояджийска сервизна дейност - CCService;

 

Класическа сервизна дейност за черна и бяла техника

 

Още през 90-те години възникна голяма необходимост от създаването на софтуер, който да обхваща процесите, свързани с ремонтна на гаранционна и извънгаранционна техника, предимно за различни видове електроуреди. Във времето дейността на сервизите се разви с бързи темпове поради навлизането на пазара на много голямо разнообразие от техника. Основните дейности, които се извършват в сервизните центрове са свързани с ремонт на черна техника - телевизори, аудио системи, монитори, компютри, мобилни телефони и много други електронни устройства. Другата важна част от дейността на сервизите е ремонтирането на бяла техника - перални машини, хладилници, фурни, микровълнови печки, прахосмукачки и други домакински уреди. На тази основа разработихме първия продукт, който започна работа през 1997 г. и през годините се разви в модерна софтуерна ERP система, обслужваща работата на много сервизни центрове в цялата страна.

 

При софтуерния продукт ServicePRO за обслужване на сервизна дейност за черна и бяла техника е вградена логика, покриваща изцяло спецификата на последователните процеси от приемането на уреда, през установяване на дефекта, заявяване на резервните части, поръчване на същите, извършване на самия ремонт и отразяването на дейностите, свързани с ремонта, уведомяване на клиента и предаването на поправения уред и т.н.

В случай, че дейността на вашия бизнес съвпада с описаното до тук, то софтуерът за сервиз GVServicePRO е най-подходящ за Вас.
За повече подробности относно възможностите и ценовите условия за ползване на продукта може да посетите страницата на софтуера за сервиз GVServicePRO.

 

Автосервизна дейност

 

Дейността на един автосервиз се различава в много отношения с тази на сервизите, обслужващи ремонти на черна и бяла техника. За тази цел разработихме конкретен софтуер за малки и средно големи автосервизи, както и версия за големи автосервизни центрове. Подходът ни в случая не е да създадем един универсален сервизен софтуер и в него да включим всички специализирани дейности, а да предложим на клиентите ни отделен продукт, който да обхваща характерните процеси протичащи в един автосервиз.

GVCarService-2 е разработен да обслужва малки автосервизи. Жаргонно казано този софтуерен продукт е много „лек“, но същевременно обхваща всички необходими важни процеси, които се извършват при един ремонт. Инсталира се локално при клиента, като по този начин базата данни се съхранява и архивира при него. Това гарантира абсолютна независимост по отношение на ангажименти, свързани с хостинг услуги, но пък отговорността за съхраняването на данните е на клиента.

По-професионалната версия, която се препоръчва за автосервизи, които искат да използват софтуера на повече едно работно място, както и ако имат няколко сервизни центрове отдалечени един от друг, е GVCarServicePRO. По отношение на интерфейса, начина на работа и възможностите, този софтуерен продукт е подобен на GVCarService-2, с цел да осигури възможността за лесна миграция към PRO версията. Основните предимства се състоят в следното:

 

  • Работи едновременно на много работни места;
  • Работните места може да са отдалечени (физически) едно от друго;
  • Данните са разположени на сървър на ФОРНЕКСТ ЕООД, като за достъп до системата е необходимо да имате само интернет връзка;
  • Не се грижите за съхранение и архивиране на данните;
  • Разполага с мощен складов софтуер в пакета, които е изцяло интегриран с автосервизния модул;
  • Предлага опция за ползване на web базиран модул, през който клиентите на автосервиза могат да проверяват какво се случва с ремонта на автомобила/автомобилите и да получават подробна информация за тях;
  • Включването на повече нови функционалности във времето.

 

Накратко софтуерът предлага следните възможности:

 

  • Създаване/регистриране на нов ремонт при приемане на автомобил за ремонт;
  • Кратко описание на проблема (оплакванията на клиента);
  • Описание на вложените резервни части;
  • Описание на изпълнените операции;
  • Препоръки към клиента;
  • Прилагане на снимков и документален материал;
  • Разпечатване на протокол за извършения ремонт;
  • Издаване на счетоводен документ – фактура за извършения ремонт и вложените материали и части;
  • Създаване на събитие в календар за бъдещо посещение и т.н.

 

Разбира се софтуерът разполага и с много други възможности, но гореописаните са най-често използваните.
В случай, че дейността на вашия автосервиз съвпада с описаното дотук, то софтуерът за автосервиз GVcarService-2 или GVCarService-PRO е най-подходящ за Вас.
За повече подробности относно възможностите и ценовите условия за ползване на продукта може да посетите страницата на софтуера за автосервиз GVcarService-2.

 

Автобояджийска сервизна дейност

 

Въпреки че в много голяма степен дейностите на класически автосервиз и тези при автобояджийския автосервиз се припокриват, все пак при последния има не малка част специфични процеси, за които се налага да предложим на клиентите си конкретен продукт за тази цел.
Основните разлики между обикновен (класически) автосервиз и автобояджийски сервиз са свързани с техните специфики на дейността:
При обикновен (класически) автосервиз те са следните:

 

  • Ремонт на механични части - обслужва двигатели, спирачки, трансмисии, ходова част и електронни системи на автомобила;
  • Диагностика - използва специализирана апаратура за откриване на технически проблеми;
  • Смяна на консумативи - масла, филтри, ремъци и други елементи за поддръжка;
  • Монтаж и ремонт на гуми - балансиране, монтаж и поправки на гуми;
  • Общ сервиз - поддръжка и ремонт на всякакъв вид повреди, свързани с механиката или електрониката на автомобила.

 

При автобояджийски сервиз специфичните дейности са:

 

  • Бояджийски работи - възстановяване и пребоядисване на автомобилната боя;
  • Изправяне на каросерия - възстановяване на деформирани части от автомобила след удари или катастрофи;
  • Подготовка за боя - шлайфане, грундиране и почистване на повърхностите преди боядисване;
  • Възстановяване на визуалния вид - отстраняване на ръжда, драскотини и щети по каросерията.
  • Полиране и финална обработка - финални щрихи за подобряване на външния вид на автомобила;
  • Работа със застрахователни компании - при възникване на ПТП, клиентите сключили автокаско се обръщат към застрахователя, като същият оценява щетите и възлага работата по възстановяването им на доверени автобояджийски сервизи.

 

Накратко, класическият автосервиз се фокусира върху механиката и техническата функционалност на автомобила, докато автобояджийският сервиз се занимава предимно с естетиката и възстановяването на външния му вид, както и са тясно свързани със застрахователните компании, което налага допълнителна специфика в дейността на сервиза.
Затова ние предлагаме на нашите клиенти отделен софтуерен продукт CCService за обслужване дейността на автобояджийски сервизи. Към него се предлага допълнителен модул CCProcesses, който е изцяло интегриран с CCService и дава възможност за създаване на допълнителна организация в сервизния център, като разпределя работата към отделните работници в сервиза и всеки отделен техник може да получи информация за всичко, което е необходимо да извърши лично, като дейност по конкретен автомобил. Това дава възможност за стимулиране работата на служителите предвид факта, че във всеки момент лесно може да се провери натовареността на всеки работник и да бъде оценен трудът му.

 

В случай че вашата дейност се доближава в голяма степен с описаното дотук, то софтуерът за автобояджийски сервиз CCService е най-подходящ за Вас.
За повече подробности относно възможностите и ценовите условия за ползване на продукта може да посетите страницата на софтуер за автобояджийски сервиз CCService.